23 ΥΔΡΟΝΟΜΕΙΣ ΕΥΔΑΠ

23 ΥΔΡΟΝΟΜΕΙΣ ΕΥΔΑΠ
23 ΥΔΡΟΝΟΜΕΙΣ ΕΥΔΑΠ - ΝΟΜΙΜΟΙ ΣΕ ΟΛΑ - ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ - ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΔΡΟΝΟΜΕΩΝ

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

ΑΣΕΠ : ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 1Κ/2017 - ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΝΟΥ ΛΑΖΑΡΑΤΟΥ - ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΑΣΕΠ:  Διδακτορικά και άλλα καταπληκτικά

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΝΟΥ ΛΑΖΑΡΑΤΟΥ


ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ




Εν συντομία, σε μερικές βασικές θέσεις, ορισμένες επισημάνσεις για τον εν εξελίξει διαγωνισμό σχετικά με την περίφημη πρόσληψη 404 γραμματέων των Δικαστηρίων της Xώρας μας, που απασχολεί έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

Γράφει ο  Πάνος Λαζαράτος*    -   ΠΗΓΗ :  Δικαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων .

Εκτύπωση άρθρου

1. Ενώ στις ετήσιες εκθέσεις του ΑΣΕΠ η απόκλιση προσωρινού και οριστικού κυμαίνεται σε ποσοστό 8%, στην προκειμένη περίπτωση η απόκλιση ανέρχεται σε ποσοστό 40%. Είναι προφανές ότι εδώ κάτι παράξενο συμβαίνει στο βασίλειο της Δανίας (όπως θα έλεγε ο Άμλετ).

2.  Κατά το ΑΣΕΠ και την σχετική προκήρυξη (σελ. 155) αποδεκτοί τίτλοι σπουδών προκειμένου να γίνει κανείς  γραμματεύς Δικαστηρίου είναι σχεδόν όλοι οι τίτλοι που μπορεί να φανταστεί άνθρωπος. Από τις Σλαβικές και Μουσικές Σπουδές ως την Ψυχολογία, την Φιλοσοφία και τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά (βλ. την σελίδα 155 της σχετικής Προκηρύξεως).


Απαραίτητο πρόσθετο προσόν είναι η γνώση χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών. Άρα κατ’ αρχήν κατά την προκήρυξη πτυχιούχος σύγχρονων βιρμανικών σπουδών που ξέρει computer κάνει για γραμματέας Δικαστηρίων.
Περιέργως όχι Θεολόγοι! Άγνωστο γιατί (ο Θεός ξέρει!)



3.  Εντούτοις, για να πάρει κανείς πρόσθετα μόρια πρέπει να έχει διδακτορικό ή μεταπτυχιακό τίτλο στο γνωστικό αντικείμενο (400 και 200 πρόσθετα μόρια αντίστοιχα). Τα πρόσθετα αυτά μόρια μειώνονται στο μισό αν το διδακτορικό ή μεταπτυχιακό ανήκει σε άλλο γνωστικό αντικείμενο (200 και 100 αντίστοιχα).

Το ΑΣΕΠ άλλαξε άποψη ως προς το ζήτημα αυτό μεταξύ προσωρινών και οριστικών πινάκων σε ποσοστό δραματικό κατά τα προαναφερθέντα.



4.  Ο συνδυασμός των 2 και 3 οδηγεί στο εξής: Κατά την λογική της προκηρύξεως γραμματεύς μπορεί να διοριστεί κάποιος άσχετος με το αντικείμενο της θέσεως (λ.χ. ο πτυχιούχος κορεατικών σπουδών) όχι όμως ο διδάκτωρ φιλολογίας, ιστορίας, αρχαιολογίας ή και νομικής αν το διδακτορικό του δεν ανήκει στο γνωστικό αντικείμενο της θέσεως και έχει λ.χ. λιγότερους μήνες εμπειρίας.


Με δυο λόγια οι αποδεκτοί τίτλοι σπουδών που μπορούν να οδηγήσουν σε διορισμό μπορεί να είναι άσχετοι με την θέση του γραμματέα, τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά όχι.  Θαυμάσια!


5. Προϋφιστάμενα, αφηρημένα και αντικειμενικά κριτήρια για το πότε διδακτορικά και μεταπτυχιακά θεωρούνται ότι ανήκουν στο γνωστικό αντικείμενο της θέσεως δικαστικού γραμματέως δεν θα βρει κανείς πουθενά. Ούτε στο νόμο, ούτε στην προκήρυξη, ούτε σε απόφαση του ΑΣΕΠ προϋφισταμένη του διαγωνισμού.  Πουθενά! Ομολογημένα!

Οι κανόνες άρα του παιχνιδιού άδηλοι, αδιαφανείς και αυθαίρετοι με αποτέλεσμα τα όσα ακολουθούν.



6.   Ουδείς γνωρίζει γιατί ξαφνικά του αφαιρέθηκαν μόρια και ενώ βρισκόταν επιτυχών στους προσωρινούς πίνακες καταποντίστηκε στους οριστικούς. Μια συγκριτική μελέτη οδηγεί στο κατ’ αρχήν συμπέρασμα ότι συναφή με το γνωστικό αντικείμενο θεωρήθηκαν διδακτορικά και μεταπτυχιακά της Νομικής, της Οικονομίας, της Πληροφορικής και των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, όχι όμως διδακτορικά Ανθρωπιστικών Επιστημών, φιλολόγων, ιστορικών, αρχαιολόγων, γλωσσολόγων, φυσικών, μουσικών κλπ. Αλλά τούτο όχι πάντα! Κατά κανόνα, με πάμπολες εξαιρέσεις.

Τώρα, γιατί και πώς ένα διδακτορικό στην φιλολογία είναι άσχετο προς την θέση γραμματέως ενώ ένα διδακτορικό ηλεκτρολόγου του ΕΜΠ σχετικό, παραμένει απολύτως άδηλο και ομολογουμένως απολύτως παράδοξο.



7. Προφανώς, κανένα διδακτορικό δεν διαβάστηκε. Διαβάστηκε μόνο ο τίτλος! Και από τον τίτλο το ΑΣΕΠ κατενόησε τί είναι και τί δεν είναι συναφές με τα καθήκοντα δικαστικού γραμματέως.



8. Το ίδιο μεταπτυχιακό (και συγκεκριμένα λ.χ. μεταπτυχιακό Εγκληματολογίας στο Πάντειο) σε έναν υποψήφιο θεωρείται συναφές και σε άλλον όχι. Μεταπτυχιακά στο ίδιο γνωστικό πεδίο (λ.χ. φυσικοί, γλωσσολόγοι, ηλεκτρολόγοι) άλλοτε θεωρούνται συναφή και άλλοτε όχι, χωρίς φυσικά κανείς να μπορεί έστω και να καταλάβει τον τίτλο τους. Πολλώ μάλλον να τα διαβάσει. Αν διαβάσετε τίτλους διδακτορικών Φυσικής που θεωρήθηκαν συναφείς θα τα χάσετε.

9. Κάποια στιγμή τις επόμενες εβδομάδες οι αποκλεισθέντες διδάκτορες θα λάβουν ένα γράμμα σπίτι τους που θα τους εξηγεί γιατί αποκλείστηκαν. Είμαι ίσως ο μόνος που γνωρίζει τί θα λέει, γιατί το περιεχόμενό του (στην μείζονα πρόταση) μου αποκάλυψε το ΑΣΕΠ σε έκθεση απόψεων για την αίτηση αναστολής τριών ανθρώπων, που έγινε δεκτή. Αφού θα παραθέτει το νόμο και την προκήρυξη, ξαφνικά από το πουθενά, κυριολεκτικά από το πουθενά, θα γεννηθούν 4 απίθανα κριτήρια σε μια πρόταση που επί λέξει θα λέει το εξής:


Για την επιτυχή εκπλήρωση των καθηκόντων τους οι δικαστικοί γραμματείς θα πρέπει κατά κύριο λόγο να έχουν γνώσεις σχετικά με τις δικαστικές εισαγγελικές διαδικασίες και με τις δικονομικές διατάξεις που τις ρυθμίζουν (το ονομάζω κύριο κριτήριο δικονομικών γνώσεων (α) ).

Επιπλέον, πρέπει να έχουν γνώσεις σε θέματα διοικήσεως, διαχειρίσεως και Τεχνολογιών Πληροφορικής (το ονομάζω κριτήριο πληροφορικής (β) ), χρήσης του γραπτού ελληνικού λόγου (γ) και γραμματειακής υποστήριξης (δ).

Με δύο λόγια τα κριτήρια συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών είναι η δικονομία (α), η πληροφορική (β), τα ελληνικά (γ) και η γραμματειακή υποστήριξη (δ).


Όποιο διδακτορικό ή μεταπτυχιακό κατά την κοινή πείρα(!), ναι καλά διαβάζετε κατά την κοινή πείρα, δεν ικανοποιεί τα κριτήρια αυτά, (ένα ή όλα παραμένει εντελώς άδηλο), θεωρείται άσχετο προς το γνωστικό αντικείμενο της θέσεως!

   10. Αυτά όμως τα καταπληκτικά δεν μπορεί να συμβαίνουν σε μια τέτοια σοβαρή διαδικασία για επτά          τουλάχιστον σοβαρούς λόγους.

   α)  Τα τέσσερα αυτά κριτήρια είναι αστεία και εμφανίζονται το πρώτον.   
         Ουδείς διδακτορικός τίτλος μπορεί εκ της φύσεως του να ικανοποιεί
         πάνω από ένα. Τα διδακτορικά και τα μεταπτυχιακά γίνονται σε
         εξειδικευμένο θέμα.

   β)  Όσοι έχουν γράψει διδακτορικό που έχει εγκριθεί χειρίζονται κατά
         τεκμήριο άριστα τον ελληνικό λόγο. Εντούτοις, οι πτυχιούχοι
         φιλόλογοι, φιλόσοφοι, ιστορικοί αλλά και πολλοί γλωσσολόγοι
         αποκλείστηκαν συλλήβδην «κατά την κοινή πείρα»!

    γ)  Διδακτορικά σε της νομικούς τομείς πλην της δικονομίας θα  έπρεπε
        να αποκλείονται από την μοριοδότηση.

    δ) Κανείς δεν καταλαβαίνει την βαρύτητα και την σχέση των
        υποτιθέμενων αυθαίρετων ψευδοκριτηρίων.

    ε) Διδακτορικά στην γραμματειακή υποστήριξη δεν υπάρχουν.

στ) Η «κοινή πείρα» επί του ζητήματος συνιστά γελοιοποίηση της κρίσεως.
       Κοινή πείρα σημαίνει δηλαδή να διαβάσουμε έναν τίτλο και ό,τι
       καταλάβουμε! Χωρίς να έχουμε ανοίξει ούτε καν τα περιεχόμενα του
       διδακτορικού.

   ζ)  Όταν θα φθάσει η ώρα των επιστολών και των υπαγωγών σε αυτή την
       «καταπληκτική μείζονα» θα γίνει πανελληνίως αντιληπτό για τι
       ακριβώς μιλάμε και πόσο εύκολα καταστρέφονται ανθρώπινες ζωές.

Υπόσχομαι να παραθέσω αναλυτικά τίτλους που έγιναν δεκτοί και τίτλους που δεν έγιναν.

Γιατί εδώ καταστρέφονται ανθρώπινες ζωές των πιο αξιόλογων ανθρώπων που έχουμε στην Ελλάδα. Επιφυλάσσομαι να συνεχίσω μόλις παραληφθούν οι επιστολές.

Ελπίζω να είναι γραμμένες σε άπταιστο λόγο ελληνικό (εν ανθηρώ Ελληνι Λόγω) που δεν φαίνεται να κατέχουν οι Έλληνες διδάκτορες φιλόλογοι κατά το ΑΣΕΠ!

*καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Πηγή :  Δικαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων .

Εκτύπωση άρθρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.